کد مطلب:163127 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:281

نقد نظریه
جامعه ی ولایی شیعی كه از تفكرات ناب و اصیل مذهبی نشأت می گیرد، بی تردید جای را برای اعمال سلطه های دیگران، تنگ می كند.

از این رو، فعالیت های تشیع ستیزانه ای (به عبارتی دقیق تر اسلام ستیزانه ی) یهودیان معقول می نماید و می توان شواهدی تاریخی بر آن اقامه كرد.

اما نكته ی مهم در این نظریه، تبیین نقش یهود در تاریخ سیاسی اسلام است. بعلاوه آن كه درك فعالیت های تاریخی و منسجم یهودیان برای اداره ی جهان نیز متوقف بر تحقیق و مطالعه ای مستقل است.

اگر بتوان اثبات كرد یهودیان بودند كه مدیریت توحیدی ولایی را به انزوا كشاندند و خلافت سایرین را پدید آوردند «نظریه ی مدیریت» قرین توفیق خواهد شد.

لكن هم چنان مؤلفه ی نظریه، یعنی «مدیریت جهانی یهود» را اذهان متعارف درنمی یابد و به آسانی فهم نمی كند. بنابراین، مفهوم «مدیریت جهانی یهود» به توضیحات بسیاری نیاز دارد تا خود را با ذهن های متعارف آشنایی دهد.

با این حال، محال نیست كسی بگوید دسته ای به نام «یهود» از همان ابتدای پیدایش تا به حال و برای همیشه، با برنامه ریزی دقیق سعی می كرده اند كه مدیریت جهان را به دست گیرند و بر همه ی جهانیان


حكمرانی كنند.

گفتنی است مدیریت نظامی امام حسین علیه السلام در كربلا اعجاب آور است، به گونه ای كه بعید می نماید كسی جز معصوم علیه السلام بتواند در آن شرایط بحرانی به آن دقت به تاكتیك های نظامی بپردازد. مدیریت نظامی عاشورا را به حق می توان جلوه ای از مدیریت معصوم دانست.